הום סטיילינג צבעוני – לא לאמיצים בלבד

תמונות לפני ביצוע הום סטיילינג לשם עיצוב סלון ועיצוב פינת אוכל

יש פרויקטים שמתחילים בקטן, קטן-מאד, אבל הום סטיילינג מניע תהליכים בכל הבית ומביא שינויים בכל התחומים. כשאנחנו מתחילות לשנות חלל אחד בבית, גם החללים האחרים מבקשים שינוי, ואז בעלי הבית רואים כי טוב, וזורמים איתנו לבצע שינוי מקיף ומהותי, שמביא אושר גדול לכל בני הבית.

לדירה הזו הגענו כשהמטרה ברורה: לעצב שני חדרים לשני הילדים שלהם. מהר מאד הפרויקט התרחב לכל חדרי הבית – עיצוב דירה.
האתגר העיקרי שלנו היה החלל המשותף של הסלון ופינת האוכל, שעכשיו אמור היה להכיל גם פינת עבודה/מחשב. הדירה אינה גדולה וגם תקציב הפרויקט היה צנוע.
לעיצוב סלון היה דרוש ריענון ואיבזור מחדש ברהיטים ובאקססורייז. הפתרונות שלנו הם לעולם לא רק אסטטיים: המהפך חייב גם לייצר סדר, מקומות איחסון ושקט בעיניים.
פינת האוכל כבר לא מילאה את הצרכים של בני הבית: השולחן היה קטן מידי ולא נוח, כך גם הכיסאות שכבר עשו את שלהם. היה צורך למצוא פתרון לאיחסון ספרי הקריאה שאוחסנו עד עכשיו ליד פינת האוכל.
את פינת העבודה רצינו לתכנן כך שתהיה מופרדת מרוב החלל, ושיוכלו לשבת בה ולהתרכז.
בכל הדירה היה צריך לחמם את האווירה ולהוסיף פריטים שיתנו אופי ו”תחושה של בית”. גופי תאורה כלל לא היו, כך שנדרש שינוי מיקום של נקודות חשמל בהתאם לתכנון החללים.

לאחר מספר שיחות בהן הבנו מבעלי הבית את הטעם האישי שלהם ואת הצורך בשילוב צבעים בעיצוב הבית, החלטנו להשתמש בפלטת צבעים המורכבת  מאפור, טורקיז, חומים, לבנים וכתמים בוהקים של כתום.

התחלנו בעבודת בינוי קל של קיר גבס בצורת ר  בין הכניסה למטבח. כך נוצרה לנו מבואה קטנה לבית. מאחוריה נוצרה פינת עבודה חדשה, מוסתרת מהעין, ומי שנכנס לדירה אינו רואה ישר את הנעשה בשאר חלקי הבית. הקיר הזה, שלכאורה הוא קטן וחסר משמעות, שינה לגמרי את חלוקת החלל בדירה ואפשר ליצור פינות, כשלכל אחת מהן ייעוד משלה.

תהליך בניית הקיר במסגרת עיצוב קירות

את קירות החלל כולו, כולל קירות המטבח, צבענו בגוון אפור בהיר-בהיר שנותן מעטפת שקטה להכל. קיר הגבס של פינת העבודה הוא היחיד שצבענו בטורקיז עז והוא נותן צבע ואנרגיות טובות לכל המקום.

עיצוב קירות פינת עבודה

הסלון אובזר מחדש מכף רגל ועד ראש.

תמונות לאחר עיצוב סלון מודרני

לספות החדשות שרכשנו בחרנו שני גוונים שונים, כל ספה בגוון אחד, עם קונטור לבן בכריות. לכל ספה התאמנו כריות דקורטיביות בטקסטורות וחומרים שונים.
לשולחן בחרנו מראה מינימליסטי, והוא עשוי עץ מולבן ורגלי מתכת כסופות. הוא מוסיף כתם בהיר בכל החלל הזה.

שולחן במסגרת עיצוב סלון מודרני

על גבי הקיר בחרנו לתלות שתי כרזות צבעוניות המתקשרות לאהבת בעלת הבית למוסיקה ומוסיפות צבע ודרמה-לייט למקום.

במסגרת עיצוב קירות הסלון

את כל הרהיטים מעגן ומחבר שטיח צמר באפור כהה יותר, שנותן רקע לכל הפריטים.
אנחנו אוהבות לשלב צמחייה בחללים אותם אנחנו מעצבות. לכאן בחרנו עציץ ירוק גדול שמכניס טיפה של טבע לפינה.
וילונות כותנה פשוטים נבחרו לחלונות ולדלת היציאה למרפסת.
כדי ליצור מקומות של איחסון לספרים וחפצים של המשפחה, בחרנו ויטרינת עץ בהירה עם דלתות זכוכית וזו יוצרת סדר וארגון במקום. לצידה עומד מזנון עץ חום.

פתרון אחסון במסגרת עיצוב סלון מודרני

את עיצוב פינת האוכל והעבודה, הסמוכות אחת לשנייה,  משכנו לכיוון צבעוני ואנרגטי יותר. בעלת הבית זרמה איתנו בבחירת הטפט והלכה על דוגמת רטרו דומיננטית של עלים. הדוגמא הזו מוסיפה תחושת חיות וצמיחה לבית, ועובדת מצוין עם הצבעים של הקירות. קנינו פינת אוכל חדשה המערבבת עץ טבעי ועץ צבוע שמנת, והתאמנו גופי תאורה בגוון בהיר.

במסגרת עיצוב פינת אוכל

בפינת העבודה יצרנו דלפק פשוט  במראה נקי הנמשך מקיר לקיר ומאפשר ישיבה של יותר מאדם אחד בסמוך למחשב, ואבזרנו את הפינה בשני כיסאות ובמעט אקססורייז מדליקים.

במסגרת עיצוב פינת אוכל

במסגרת עצוב פינת עבודה

Google+  נכתב על ידי ” vered shatil “

 

[ssba]