הום סטיילינג בגוון רטרו מחודש

הום סטיילינג לבית הוא תהליך לא פשוט עבור לקוחות. מלבד זמן ותקציב שצריך להקדיש לו, הוא דורש גם עקשנות והתמדה ורצון אמיתי (!) לעבור את השינוי ולהיות חלק ממנו.
טלי הגיעה אלינו עם כל התכונות האלו ועוד יותר…

הדרך אל הדירה של טלי עוררה בנו נוסטלגיה ותחושה של חזרה בזמן. טלי מתגוררת באחת השכונות הוותיקות של רמת גן, שכונה שלא איבדה את האופי הנאיבי שלה. הדירה שלה המשיכה לנו את כל התחושות הללו: דירה קטנה ואינטימית, מאורגנת מתוקתקת ומסודרת ברמות,  אך גם זקוקה לריענון ולעדכון.
טלי הגדירה לנו בתחילת התהליך מספר דברים אותם היא מאוד רוצה לשנות בבית שלה: בכל הדירה היא רצתה להוסיף חום ואווירה: קירות הדירה היו חשופים וחפים מצבע, הרהיטים היו מתקופות אחרות בחייה ולא היה זכר לתמונות ודקורציה שיתנו לבית אופי אישי ואינטימי. במטבח רצתה טלי להוסיף עוד מקום אחסון לכלי מטבח, מפות, מגבות וכדומה. ובחדר השינה…  בחדר השינה טלי לא ידעה בדיוק להסביר, משהו פשוט לא עבד, לא הרגיש לה נעים ונכון.

בכל הדירה כבר לא הייתה לטלי תחושה של “בית”.
אז התחלנו!!!!!

בשלב הראשון נצבעו כל קירות הדירה בצבע אפרפר בהיר-בהיר, מה שנתן מעטפת אחידה רכה יותר לכל הבית.
פינת האוכל היא החלל הראשון אותו פוגשים כשנכנסים לדירה של טלי. היא נותנת את הרושם והאווירה הראשוניים ואותה רואים גם כשיושבים בסלון. בפינה הזו רצינו לתת תחושת כיף ועניין, לעשות וואו, לתת מגע אישי מיוחד כבר כשנכנסים.

תמונה1

את שני הקירות ה”חובקים” את הפינה חיפינו בטפט רטרו בגוונים פסטלים נעימים ורכים, עם דוגמת עיגולים, שישרוד לאורך השנים ולא יעייף עם הזמן. כך הפינה קיבלה אופי ייחודי משלה והוגדרה כאיזור נפרד בכניסה לבית.

תמונה3

שולחן העץ המלבני מבית סבתא, שכבר לא מילא את צרכי המשפחה, הוחלף בשולחן עץ מעוגל, בהיר וקומפקטי, שמתאים לארוחות קטנות יומיומיות, וגם יכול להיפתח באירועים וארוחות מורחבות. ארבעה כיסאות עץ מרופדים בבד צבעוני מוקמו מסביב לשולחן. בחרנו בגוף תאורה בצורת פעמון מתכת, שאת חלקו הפנימי צבענו בגוון כתום-חם-אש, והוא התמקם מעל לשולחן האוכל, ומפיץ אור כתום נעים. את הפינה סוגרת מראת עץ, התלויה בקיר סמוך, והיא משקפת ומכפילה את כל האווירה הזאת כבר כשפותחים את הדלת.

תמונה4

כל האיזורים של המטבח, הסלון ופינת האוכל של טלי היו מחוברים כולם בחלל אחד פתוח. יש חללים בהם זה עובד, אבל דווקא כאן, אולי בגלל הממדים הצנועים של הדירה, חשבנו שנכון לעשות הפרדה קטנה ביניהם ולתת לכל מקום אופי וכבוד משל עצמו.

תמונה5

על מנת לייצר חציצה בין פינת האוכל למטבח תכננו יחידת נגרות בהזמנה,  וזו מוקמה בהמשך לקיר המטבח הקיים, כחוצץ. מלבד ההפרדה הוויזואלית, היחידה הזו הגדילה את שטח האחסון שכל כך היה חסר לטלי והוסיפה עוד משטח עבודה בו ניתן להשתמש במטבח.

img_26

img_29

במטבח עצמו, בו כל יחידה הייתה בעלת אופי שונה, רצינו לעשות “סדר בעיניים”. יחידת אחסון לבנה שהייתה תלויה בלי קשר לשאר המטבח מוקמה מחדש מעל המקרר ובמקומה נוגרה יחידת אחסון למיקרו. כך המטבח נראה יותר מסודר ולא קולאז’ מקרי של יחידות נגרות מסוגים שונים.
שני וילונות גלילה הותקנו על גבי החלונות, והם מרככים את המראה שלהם ויוצרים הפרדה מן החוץ ואינטימיות כלפי פנים המטבח.  שטיח פי וי סי נפרש על גבי רצפת המטבח.

img_27

הסלון של טלי הטעה אותנו במבט ראשון – הוא נראה חלל קטן, אך כשהתחלנו לחשוב ולבדוק את צורות הארגון האפשריות של הריהוט בו, נוכחנו לדעת שיש מקום לכל מה שדרוש ועוד. כמו שאר חלקי הדירה הוא היה מרוהט בפריטים לא מעודכנים, שלא נתנו את תחושת האינטימיות והבייתיות שהייתה חסרה לטלי.

תמונה7

התחלנו בשתי הספות בגווני אדמה, אותן החלפנו בספה אחת גדולה בגוון כחול דיו, דרמטי. לידה מיקמנו כורסה בגוון צהוב ובקווים מעוגלים. את שני שולחנות העץ הריבועיים בגוון ונגה כהה החלפנו בשולחן עץ בגוון בהיר בסגנון רטרו.

img_46 img_42

על גבי הספה והכורסא הנחנו כריות בטקסטורות ודוגמאות שונות.

טלי חשקה בהדום מעוגל גדול. הזמנו אחד במידה מתאימה, אותו ריפדנו בבד דמוי עור בגוון טבעי. בחרנו בשטיח המערבב חוטי עור וקש, ומאחד את כל הריהוט היושב עליו.

img_37

מזנון העץ החום הכבד הוחלף במזנון עץ בהיר עם דלתות לבנות בסגנון רטרו, ולצידו נתלו שתי בוקסות עץ המשמשות לאחסון חפצי דקורציה.

img_47

לשני חלונות הסלון נתפרו בהזמנה וילונות נופלים בצבע אפור בהיר שמחממים וממסגרים את כל התמונה.
על גבי אחד הקירות בסמוך לפינת הישיבה נתלו שני הדפסים בוטניים של צמחים, כשהצבע הירוק שלהם מוסיף לפלטת הצבעים.

img_36 img_39 img_38

על הקיר הגובל במטבח מיקמנו מלבן צהוב צבוע, ועליו הותקנו מדפי ספרים מרחפים.

תמונה8

 

גם חדר השינה של טלי זכה להום סטיילינג מפנק, ועל זה יסופר בבלוג הבא…

[ssba]