הום סטיילינג וערסל לנערה מתבגרת

בכל חלל בו אנחנו עושות הום סטיילינג המראה בסוף התהליך חייב, מבחינתנו, להיות הרמוני, שלם, הוליסטי. אבל גם חייב להיות בו “קטע”, משהו לא שיגרתי, יוצא דופן ומסקרן, שייתן את האקסטרה, את הייחודיות.

תמונה1

בחדר הזה לא השתחררנו ממה שאמרה לנו הנערה בת ה 10: “אני רוצה בחדר נדנדה”. בהתחלה היססנו: החדר גדול מספיק? מה זה יעשה לתנועה של אנשים בתוכו? האם זה יהיה פרקטי, נוח? החלטנו (וגם ההורים כמובן החליטו) ללכת על זה אחרי שבדקנו שכל הפונקציות האחרות יעבדו כהלכה בחדר: שדלת הארון תיפתח עד הסוף, שתהיה גישה לנישת המדפים ושאם, אם העסק לא יעבוד, תהיה אפשרות קלילה להוריד. תנאי נוסף היה שהאובייקט התלוי ישתנה לערסל, כדי שתנועתו תהיה איטית ומרגיעה ולא נדנדה שדורשת חלל גדול יותר והסכנות איתה גדולות.

במסגרת תהליך ההום סטיילינג החדר צריך היה לעבור מהפך בהתאם לגיל הילדה: מחדר בעל קירות לבנים בלי אמירה וארון בגדים צבוע ורוד בייבי, לחדר מתוחכם של נערה מתבגרת, הממלא את כל צרכיה.  הבסיס של החדר היה מצוין: רצפת פרקט בגוון חום, חלונות בלגיים בגוון שמנת וקירות ללא צורך בעבודת שיוף/החלקה. רצינו שפלטת הצבעים שתיבחר תשדר בגרות ורצינות, אבל גם fun מתוחכם ושמחת חיים. החלטנו על גווני אפור בהירים, כשלידם יככבו גווני פסטל: וורוד בייבי, ירוק מנטה וסגול בהיר.

התחלנו במעטפת של כל החדר: הקירות נצבעו באפור בהיר-בהיר בגוון טבעי. נישת מדפים גדולה נצבעה בגוון סגול מעודן. כדי לתת לחדר ניחוח-חוץ-לארץ מודרני ומעודכן בחרנו טפט בדוגמת מעוינים גדולים בשני גוונים של אפור והוא הודבק על גבי הקיר הגדול בחדר.

תמונה1

במטרה ליצור מיקס של טקסטורות שונות שנותן חום ותיחכום, השתמשנו בטקסטיל מגוון באיזור המיטה. על גבי כיסוי מיטה אפור בהיר מבד כותנה נפרשה שמיכה קטיפתית, ומבחר של כריות הונחו על גביה: הדפס של מקרונים צבעוניים, כרית פרווה ורודה, כרית משי בוורוד בייבי וכרית סוכריה ארוכה סגולה.

Picture-01 Picture-02

בקיר הסמוך למיטה תלינו גלריית תמונות. זה מראה שאנחנו מתות עליו: אוסף של תמונות מכל מיני סוגים, שיוצר מעט עומס ויזואלי בחדר (לעומת כל החדרים המינימליסטים שכבר עייפנו מהם) ונותן לו ייחוד ואמירה. זו פינה שיכולה כל הזמן להשתנות ולהשתבח, כאשר הילדה מוסיפה תמונות שהיא אוספת/מציירת, ומורידה תמונות שכבר עבר זמנן.

Picture-05 Picture-06

מעל לגב המיטה ניתלו שלוש בובות נייר, שצורת התלייה שלהן מהתקרה הפכה אותן למובייל מגניב. אנחנו תמיד מחפשות פתרונות מקוריים לשידרוג חללים שעלותם סבירה, והם מוסיפים קריצה לחדר. הבובות האלה לגמרי עומדות בסטנדרט!!!

Picture-04 Picture-03

בקרבת השולחן ניתלו שני מדפים לבנים מעוגלים, המשמשים לתצוגה של אוספים וחפצים אהובים של הנערה. ראש צבי מודרני סגול התמקם לו בין המדפים. שני כיסאות ישנים שמצאנו בשוק הפשפשים שודרגו. שניהם נצבעו בצבע מנטה מהמם ורענן. לכיסא אחד הותאם בד ריפוד דמוי עור בדוגמת עיגולים.

Picture-29Picture-07

Picture-08

כמעט בכל בית אנחנו מוצאות רהיטים קיימים אותם ניתן לשדרג במקום להחליף/לזרוק/לקנות חדשים. כך המראה שנוצר לחדר הוא אקלקטי, לא הכל חדש-דנדש, חוסכים מהתקציב לדברים קריטייים יותר, ומקבלים מראה עם סיפור ומעט היסטוריה. בחדר הזה לא הסכמנו לוותר על הארון הוורוד הגדול שנותן איחסון חיוני. בחרנו לצבוע אותו בגוון אפור ואת הידיות העגולות הוורודות החלפנו לידיות קריסטל שקופות. במקום וילונות התחרה הלבנים שהיו תלויים בשתי דלתות הזכוכית הותקנו פאנלים שנעשו מטפט המעוינים. על גבי הארון התמקמו שלוש קופסאות מתכת שנותנות מקום איחסון נוסף, ושתי בובות עץ צבעוניות. במיטה ובשולחן הכתיבה שהיו כבר בחדר הוחלפו הידיות.

תמונה2

ה – “שוס” של החדר, ממנו התחיל כל הקונספט שלנו ובהמשך לבקשת הנערה בתחילת דרכנו, הוא ערסל לבן בצורת ביצה, שנתלה מהתקרה, ונראה מעולה מכל זווית. מדהים לראות מה עושה כזה אלמנט בחדר לאירוח של חברים, לשיחה בין אנשים בחדר, לקריאה של ספר או סתם לשקיעה בשיחת טלפון. יש בערסל ובתנועה שלו משהו מרגיע, מחבק, מגניב, שיוצר התרחשות מיוחדת במינה בחדר. מומלץ מכל הלב!!!

את המראה משלים שטיח עשוי מיקס של חוטי עור תכלת וחוטים טבעיים חומים, שטח נעים ונייטרלי שמחבר את כל האלמנטים בחדר.

Picture-18

Picture-22

Picture-23

רוצים גם אתם לעצב חדר נערה כזה?

צירפנו כאן לינק למוצר דיגיטלי, בו תקבלו את כל המידע הדרוש והשלבים לניהול התהליך, כך שתוכלו צעד אחרי צעד להגיע לחדר שאותו אתם רואים כאן בתמונות.
כמו כן תקבלו רשימת ספקים, מהם נרכשו כל הפריטים בחדר המעוצב

https://market.marmelada.co.il/products/3854005834

 Google+  נכתב על ידי ” vered shatil “

[ssba]