הום סטיילינג קלאסי-עם-טוו’יסט-מודרני – חדר שינה הורים ופינת משפחה

 

זוג מהמם עם שלושה בנים הורסים שעברו לבית בגן יבנה לפני מספר שנים, שיפצו אותו ושם עצרו. בגלל אילוצי זמן לא הצליחו לעבור לשלב ההום סטיילינג. הקירות נשארו חשופים וריקים, הרהיטים הקיימים כבר לא מתאימים, ואין תחושת חום ואינטימיות ואין אופי אישי לבית. מלבד זאת שלושת הילדים גדלו והגיע הזמן לעצב ממלכה נפרדת לכל אחד מהם. הגענו אליהם כשהמטרה היא להביא למהפך בכל חדרי הבית ולהתאימם למציאות החדשה.

לאחר שסיימנו את עיצוב הסלון, הספרייה ופינת האוכל עברנו לחללים הפרטיים, הפנימיים יותר בבית.

 

כל עיצוב חדר השינה חתר לכיוון אחד: ליצור לבעלת הבית את ה”מראה של בית מלון” בו היא כל כך רצתה, מראה דרמטי יותר, מפנק ואינטימי. בעלי הבית ביקשו להשאיר בחדר השינה את מיטת העץ ושתי שידות הצד, שלושתן בגוון וונגה כהה. להבדיל מפינת האוכל, כאן החלטנו ללכת עם הדרמה ולא נגדה, להעמיק את החומים ולשחק בגוונים ובטונים שונים שלהם.

תמונה6חדר שינה הורים לפני המהפך

תמונה8חדר השינה אחרי המהפך

שלושה מקירות החדר נצבעו בגוון חום מוקה. בקיר של גב המיטה הודבק טפט בגוונים טבעיים בדוגמת מדליונים , מה שמכניס טקסטורה מעודנת לחדר, שנשארת כרקע נייטרלי מאחורי המיטה.

img-103

את חלונות החדר בחרנו לחמם בוילונות חצי שקופים בגוון חום נחושתי, כשלבד יש ברק המוסיף לווילונות כבדות ויוקרה. על גבי המיטה בחרנו לפרוש כיסוי מיטה מבריק בגוון אפור מתכתי עם דוגמת פייזלי על גביו. לכריות בחרנו באוסף של טקסטורות ודוגמאות.

img-109

לצד המיטה נבחרה לעמוד כורסא בדוגמת וינטאג’ חדש, בריפוד מוקה-אפור, ולרגליה שטיח פרוותי בגוון שמנת בהיר. מעליה נתלתה תמונה המוסיפה כתם צבע כתום.

תמונה7

בצידה השני של המיטה מוקמה שידת האיפור, ועל גביה סודרו תכשירי קוסמטיקה, בשמים, תכשיטים ופריטי דקורציה אישיים. משמאל לשידה נתלתה מראת גוף לשימוש יומיומי נוח.

img-98 img-107

על גבי שידות הצד הנחנו מנורות קריאה עם אהילי בד קלאסיים בהירים וחפצי דקורציה מאוספים של בעלי הבית.

img-101

 


בבית, לאחר שעולים מדרגות לקומה השנייה, ישנו חלל שעד עכשיו לא קיבל ממש פונקציה. הוא שימש כמקום למשחק מאולתר של הילדים, הרכבת פאזלים, גיהוץ  וגם הפך למעין “מחסן”, כמו שקורה כמעט בכל בית, באיזור כלשהוא של הבית.
כבר בתחילת תהליך עיצוב הבית החלטנו במשותף עם בעלי הבית להפכו לפינת משפחה בה אפשר לצפות בטלוויזיה, לארח חברים למשחק במחשב או סתם להשתרע ולנמנם אחר הצהריים. בחרנו לעצב אותה כפינה כייפית, קלילה במראה ומינימליסטית באיבזור שלה.

חדר משפחה לפני המהפךחדר המשפחה לפני המהפך

עיצוב פינת משפחהחדר המשפחה אחרי המהפך

קירות הפינה נצבעו בצבע הכללי של הבית, אפור בהיר עדין.

 התחלנו מהריהוט הגדול בפינה: ספה צהובה נבחרה לשמש מקום הישיבה העיקרי ומולו מוקמה טלוויזיה בתלייה מקיר.

. שתי כורסאות אפורות מוקמו לצד הספה. שולחן סלוני עגול קטן עשוי מעץ צבוע לבן במרכז ומזנון באותו סגנון, עם שני תאים לאיחסון

את כל הרהיטים מאגד שטיח בגוון בז’ טבעי.

 לתצוגה של דקורציה מינימליסטית הותקן מדף עץ צבוע לבן, על גביו הונחו חפצים ותמונה, ומתחתיו נתלתה שרשרת דגלים דקורטיבים עשויה בד.

גוף תאורה לבן נתלה מתקרה והשלים את עיצוב הפינה.

17 תמונה16

[ssba]