כך תעצבו חדר מדליק לילד שאוהב כדורסל

שילוב כדורסל עם הום סטיילינג

הפרויקט בבית של מילכה ורן החל בצורך שהתעורר להפריד בין אייל בן השמונה לבין הילה בת השש, שישנו בחדר משותף. עכשיו השתנו הצרכים: אייל רוצה לארח חברים בפרטיות והילה רוצה ממלכה קסומה ונסיכית משל עצמה. כל אחד מהם רצה שהחדר שלו יהיה מלא בצבעים ובאהבות שלו, ואמא הובילה את השינוי. חדר העבודה/המחשב עמד להפוך לחדר של אייל. המשימה הראשונה הייתה למיין את כל המיותר, משימה שבוצעה בגבורה ובנחישות עילאית על ידי האם. כך יכולנו לתכנן את החלל ולענות על כל דרישותיו של אייל. בשיחה מקדימה איתו ועם הוריו, הכריז אייל על אהבותיו: אוהד שרוף של מכבי תל אביב, חובב משחקי הרכבה של לגו, ומכור לקריאת ספרים מכל הסוגים.

בצבעי הקירות החלטנו הפעם לייצר משחק בין שני צבעים: תכול-אפור ותכלת. אנחנו מאמינות שצבע לקירות לא חייב להיות בהכרח על קיר מסוים, אלא יכול לצאת מגבולות הפינה ומגבולות הקיר.  תכננו שהצבע הכהה יותר “יחבק” וידגיש את המקום בו נמצאת המיטה, וששאר החדר יהיה צבוע בצבע הבהיר יותר. וילון בשילובי בדים נתן הצללה לחלון, והכניס תחושה אינטימית יותר לחדר.

 

Picture-062

בצידו האחד של הקיר הכהה מיקמנו את המיטה החדשה, עם טכסטיל שהתאמנו לה. בקרבת המיטה נתלה שמו של אייל, עשוי אותיות עץ צבועות צהוב עז. למרגלות המיטה נפרס שטיח מפוספס בגווני אפור-לבן.

Picture-058

בעבודות שלנו אנחנו אוהבות לשלב ברעיון אחד בין פריטים דו מימדיים לפריטים תלת מימדיים, שמספרים ביחד סיפור קטן שעושה “קטע” בחלל. בחדר של אייל ממלאים את התפקיד הזה מדבקת קיר של שחקן כדורסל בחולצה צהובה שהודבקה ליד המיטה, כשלצידה הותקן מתקן כדורסל בגודל אמיתי.

Picture-090

למרגלות המיטה ניתלו מדפי עץ שנצבעו בצבע הקיר על מנת לטשטשם. עליהם מוקמו ספרי קריאה, נגישים לאייל לקריאה לפני השינה ובכלל, וניתנים להחלפה בכל הזדמנות. בחרנו בשתי קוביות עץ להצגת האוספים של אייל, שאוהב משחקי הרכבה כמו לגו ופליימוביל, ותלינו אותן דווקא נמוך על מנת לאפשר משחק רצפה עם חברים.

Picture-057

לשולחן כתיבה בחרנו קומבינציה בצבעי אדום ולבן, כשהפלטה האדומה באה בגימור מבריק,  ואילו יחידת המגירות והכיסא – בלבן מאט. בכל החדר של אייל כתמי הצבע באים במינונים קטנים ועזים על רקע שקט וקלאסי.

יום אחרי שאייל נכנס לחדרו הוא כבר אירח חבר לשינה – מה אתם אומרים, היה שווה?

תמונה2

Google+  נכתב על ידי ” vered shatil “

 

[ssba]