איך לעצב חדר ילדים מהמם בחלל צר וארוך

 

בבית בגן יבנה חדרי הילדים עברו מהפך רציני בתהליך ההום סטיילינג שעשינו בבית.
כשרק התחלנו שני הילדים הבוגרים ישנו ביחד בחדר אחד והשלישי, הקטן מבניהם, ישן בעיקר במיטת הוריו.
ראיינו קלות את שלושתם כדי להבין מה הם אוהבים ועל מה הם חולמים שיהיה בחדרם, וגיבשנו קונספט עיצובי נפרד לכל חדר.

בני הזוג החליטו שילדם הבכור יעבור לחדר משלו בקומה התחתונה, חדר ששימש עד עכשיו כחדר עבודה וחדר “בלגן”. החדר הוא בעל מבנה מלבן מאורך, וכל הרהיטים הקודמים שהיו בו לא התאימו לילד, כך שהתחלנו בחדר ריק לחלוטין.

תמונה9החדר של יונתן לפני המהפך

פלטת הצבעים שנבחרה הורכבה מצבע מהצבע הכללי של כל הבית, אפור בהיר,  שנצבע על גבי כל הקירות. הצבעים הנוספים הם תכולים שונים המלווים בכתמים של צבעי בסיס: צהוב ואדום.

img-61החדר של יונתן אחרי המהפך

בחדר יצרנו פינות הממלאות את הפונקציות החשובות לכל חדר של ילד: שינה, למידה ואירוח. את פינת השינה מיקמנו בצד ימין של החדר, בסמוך לקיר המרכזי של החדר. ככלל, אנחנו מעדיפות תמיד שלא למקם את איזור השינה מול דלת הכניסה בחדר. על הקיר החשוב בחדר, אותו רואים ישר עם הכניסה אליו, ביצענו צביעה גיאומטרית של מלבן בגוון תכול, אשר נמשך גם אל מעבר לפינת הקיר, ויוצר כתם צבעוני. על גבי המלבן הודבקה מדבקת עולם בגווני כחול/תכלת.

img-70

למיטה נבחרה מיטה וחצי עם גב מתכוונן, אותה פינקנו בכיסוי מיטה בגוון תכלת ג’ינס עם רקמה, כשעל גביה שלוש כריות בטקסטורות שונות. לצד המיטה צרפנו שידת צד קטנה בגוון בהיר, על גביה ניתן להניח מנורת לילה, ספר קריאה או חפצים אחרים. למרגלות המיטה נפרש שטיח PVC בהדפס אותיות לועזיות בגוונים חומים חמים. כגוף התאורה המרכזי נבחר גוף תאורה בעל צורה עם קווים מעוגלים.

img-62 img-67

את פינת הלימודים מיקמנו בקיר שמנגד. יחידת הלימוד הורכבה משולחן כתיבה בהיר עם מגירות לאחסון, מדף עץ תואם וכיסא וינטאג’ בגוון תכלת עם רגלי מתכת. לצד השולחן נתלה שם הילד באותיות עץ צהובות.

img-68 img-66

בהמשך לשולחן מוקמה יחידת אחסון אדומה מתכתית למשחקים וספרים, וקופסאות קרטון צהובות נותנות אפשרות נוספת לאחסון ניירת ושאר חפצים קטנים.

img-65

וילון רומאי משילוב שני בדים אטומים נתן את הפיניש לחלון, וארון בגדים בגוון אפור מוקם באחת מפינות החדר.

img-61

 

החדר של אדם

תמונה11החדר של אדם לפני המהפך

הבן האמצעי נשאר בחדרו הקודם ועכשיו היה מספיק מרחב לדגם לו חדר שעונה על כל צרכיו. הוא רצה שההשראה תהיה עולם הלגו, מה שהביא אותנו לחשוב על רקע ניטרלי, בו צבעי יסוד חזקים נותנים את הטוו’יסט.

הום סטיילינג לחדר בןהחדר של אדם לאחר המהפך

קירות החדר בחדר נצבעו בגוון אפור כחול. גם כאן אזור השינה מוקם לצד הקיר המרכזי, המוסט מהדלת, על מנת שהמיטה לא תמוקם אל מול דלת הכניסה. לצד קיר זה מוקמה המיטה החדשה, ומעליה הודבקה מדבקת קיר בדוגמת לגו. כיסוי מיטה בגוון תכול ג’ינס נפרש עליה, וכריות עם הדפסים בדוגמאות שונים נותנות למיטה חמימות. שידת צד בגוון בהיר מאפשרת גם כאן הנחת ספר קריאה, חפצים אהובים או מנורת קריאה ללילה. מעל המיטה נתלה שם הילד עשוי אותיות עץ שנצבעו בגוון ירוק מרענן, ווילון רומאי שנתפר משילוב שני בדים אטומים מקשט את החלון. למרגלות המיטה פרשנו שטיח נעים העשוי משילוב חוטי עור וחבל. גוף התאורה התקרתי עשוי צורה בעלת קווים מעוגלים שעשתה לנו הקשר לנושא החדר כולו, לגו.

תמונה12

את פינת הלימוד הרכבנו משולחן כתיבה עם מגירות לאחסון ויחידת מגירות עצמאית, אשר הוצמדה לשולחן ויצרה המשך טבעי שלו. שניהם בגוון בהיר. מעל השולחן נתלו שני מדפי עץ תואמים, המשמשים להנחת אוספים אהובים או ספרים/מחברות. כיסא וינטאג’ בגוון תכלת עם רגלי מתכת משלים את הפינה, יחד עם ארבע תמונות של סדרת גיבורי על בסגנון לגו, שנתלו לצד השולחן.

img-83 img-85 img-88 בפינה נוספת של החדר נתלו מדפי ספרים מרחפים, המאפשרים תצוגה של ספרים אהובים, והחלפתם כל תקופה.

img-87

החדר של איתמר

בן הזקונים, שעד עכשיו ישן במיטתם של ההורים, זכה לממלכה משלו בהשראת ים ומים, והחל לישון במיטה שלו כל הלילה!!!!!!! החדר שלו, שבימים רגילים עמד די שומם, הפך לממלכה קסומה.

תמונה13החדר של איתמר לפני המהפך

החלטנו על פלטת צבעים רכה ועדינה: אפורים בהירים, תכולים ונגיעות של כחול נייבי. קירות החדר שלו נצבעו בצבע הכללי של הבית, אפור בהיר. במרכז כל ארבעת הקירות יצרנו פס ארוך ומתמשך בגוון תכול, העובר מקיר לקיר ומחלק את גובה החדר לשניים. על גבי הפס הצבוע הצמדנו מדבקות קיר בדוגמת אימג’ים הקשורים  לים: דגים, צדפות, ושאר יצורים הקשורים לים.

עיצוב חדר ילדהחדר של איתמר אחרי המהפך

מיטת הילד הירוקה לא הוחלפה ומוקמה באזור חלונות החדר, רחוק מדלת הכניסה. על גביה פרשנו כיסוי מיטה בצבע אפור טבעי  בהיר, ולו הותאמו כריות בהירות ואחת בדוגמת גלגל הצלה. מעל המיטה נתלה שם הילד עשוי אותיות עץ, שנצבעו בגוון כחול נייבי כהה. לשני החלונות נתפרו בהזמנה וילונות רומאים עשויים מבד בהדפס מפרשיות בגוונים נייבי ופשתן טבעי. למרגלות המיטה נפרש שטיח תכול/אפור העשוי שילוב של חוטי חבל וחוטי עור, מה שיוצר עוד פינת משחק אפשרית. בסמוך לארון הבגדים נוצרה פינה קטנטנה, אותה החלטנו לייחד לספרי קריאה. השתמשנו במדפי עץ צרים צבועים, אותם תלינו בגובה הנגיש לילד. הספרים מונחים על גביהם וניתנים להחלפה כל תקופה .

הום סטיילינג לחדר ילד

הום סטיילינג לחדר בן

הום סטיילינג לבן

בפינה אחרת של החדר בחרנו לשים שולחן ושני כיסאות, היוצרים פינת משחק/אירוח/יצירה. ע”ג הקיר הסמוך נתלו שתי תמונות המתקשרות לקונספט הים והמים.
בין שתי הפינות, פינת השינה ופינת הישיבה תלינו שני משוטי עץ הצבועים בגווני אפור/תכול.

עיצוב חדר לבן עיצוב חדר בן עיצוב חדר בן

 

 

[ssba]